Teljes Adatkezelési
Tájékoztató
A Health-ness
Alapítvány alapítója, a kuratórium tagjai, felügyelő bizottság tagjai,
tanácsadó testület tagjai, támogatói, együttműködőpartnerei, önkéntesei és
kapcsolattartói részére
Ez a teljes adatkezelési tájékoztató ("Tájékoztató") a Health-ness Alapítvány alapítója, a kuratórium tagjai, a felügyelő bizottság tagjai, a tanácsadó testület tagjai, támogatói, együttműködő partnerei, önkéntesei és kapcsolattartók személyes adatai kezelésével kapcsolatos feltételeket mutatja be részletesen. A tájékoztató címenként az alábbiak szerint tagolt:
· Ki az adatkezelő és kire terjed ki az adatkezelés?
· Miért kezeljük az Ön személyes adatait?
· Milyen személyes adatokat kezel az Alapítvány?
· Milyen jogalapon kezeljük a személyes adatokat?
· Az Alapítvány jogos érdeke a személyes adatok kezelésével kapcsolatban
· Kik férnek hozzá az Ön személyes adataihoz?
· Meddig őrizzük meg a személyes adatokat
· Milyen jogok illeti meg Önt?
·
Kapcsolatfelvétel az Alapítvánnyal
Ki az adatkezelő és kire terjed ki az
adatkezelés?
Ez a
teljes adatkezelési tájékoztató ("Tájékoztató") a Health-ness
Alapítvány (1132 Budapest, Borbély u. 5-7. II/3.), e-mail: info@health-ness.hu alapítójára,
a kuratórium tagjaira, a felügyelő bizottság tagjaira, a tanácsadó testület tagjaira,
támogatóira, együttműködő partnereire, önkénteseire és kapcsolattartóira terjed
ki (együttesen, "kapcsolattartók” vagy "Önök" a továbbiakban). A
kapcsolattartókra vonatkozó adatokat „személyes adatok”-nak hívjuk. Az
Alapítvány az Ön személyes adatai felelős adatkezelőjeként jár el.
Miért kezeljük az Ön személyes adatait?
Önnel
kapcsolatosan kizárólag olyan információkat kezelünk, amelyek szükségesek
ahhoz, hogy Ön az alapítvány tagságból eredő jogait gyakorolhassa,
illetőleg kötelezettségeit teljesíthesse, továbbá azért, hogy Önnel kapcsolatot
tartsunk, melynek célja együttműködői viszonyunk előmozdítása és figyelemmel
kísérése. Jellemzően az Ön nevére, pozíciójára és kapcsolattartási adataira,
így email címekre, telefonszámra vonatkozó adatokat kezelünk Önről és nem
fogunk olyan adatokat rögzíteni, vagy más módon megtartani Önről, amelyek
„különleges adatnak” tekinthetőek. Kizárólag olyan adatokat használunk fel
Önnel kapcsolatban és olyan célból, amelyek az Önnel együttműködő viszonyunk
tekintetében szokásosnak tekinthetők, így a rendszeres kapcsolattartás alapítványi programokkal és
eseményekkel, egészségügyi hírekkel kapcsolatosan, ideértve a tájékoztatást,
valamint bizonyos eseményekre történő meghívást, vagy az Alapítványra vonatkozó
általános tájékoztatást.
Milyen személyes adatot kezel az Alapítvány?
Személyes
adatok közvetlenül Öntől, vagy más nyilvános forrásokból (így
cégnyilvántartásból) származhatnak. Az ilyen személyes adatok az alábbi tágabb
kategóriákba sorolhatók:
·
Személyazonosító
adatok, így a név; lakcím.
·
Kapcsolattartási
adatok, így cím, e-mail cím és telefonszám; választott kommunikációs csatornák;
·
Tevékenységre
vonatkozó adatok, titulus és munkakör
·
Tagi
adatok, így Alapítványi pozíciók;
·
Vélemény
adatok: az Ön Alapítványi, vagy jogszabályi konzultációs ügyekben képviselt
álláspontja,
·
Kommunikációs
adatok, így az e-mail-ek tartalma, levelek, szerződések tartalma és egyéb
üzleti dokumentumok.
Amikor
arra kérjük, hogy adjon meg személyes adatokat, bizonyos adatokat kötelezőnek
vagy szükségesnek(*) jelölünk meg,
hiszen ezek az adatok szükségesek ahhoz, hogy együttműködjünk Önnel, vagy
nyújthassuk Önnek a szolgáltatást. Amennyiben úgy dönt, hogy nem adja meg
nekünk ezeket az adatokat, lehetséges, hogy nem tudunk együttműködni, vagy nem
tudunk biztosítani Önnek egyes Alapítványi szolgáltatásokat.
Milyen jogalapon kezeljük a személyes
adatokat?
Különböző
jogalapokra támaszkodunk az Ön személyes adatai kezelése érdekében:
· Szerződés: Ha Ön magánszemély tagunk, az Ön személyes adatai kezelésének jogalapja
rendszerint a GDPR 6. cikk (1) bekezdés (b) pontja (így a tagsági jogviszonnyal
kapcsolatos jogok teljesítése vagy gyakorlása). A személyes adatok megadása
önkéntes, de adatok megadása hiányában lehetséges, hogy az nem leszünk képesek
Önökkel a tagsági jogviszony létrehozására vagy Önökkel való kapcsolattartásra.
·
Jogos érdek: az adatkezelés az Alapítvány azon jogos érdekén is alapul, hogy az elősegítse az Önök
és az Alapítvány közötti folyamatos kapcsolattartást az Önök (az Ön
munkáltatója) és az Alapítvány között fennálló tagsági viszony előmozdítása és
figyelemmel kísérése érdekében (a GDPR 6. cikk (1) bekezdés (f) pontja
alapján).
·
Hozzájárulás: Egyes esetekben hozzájárulást kérhetünk az adatkezeléshez (a GDPR 6. cikk
(1) bekezdés (a) pontja alapján), így hírlevelekkel és tájékoztatásokkal
kapcsolatos kommunikációkhoz.
· Jogi kötelezettség: adózási, számviteli okokból vagy hatósági, vagy bírósági megkeresés
alapján lehet kötelező az Ön adatainak kezelése (a GDPR 6. cikk (1) bekezdés
(c) és (e) pontja alapján)
A
személyes adatok megadásával Ön szavatol
azért, hogy (a) az Ön által megadott kapcsolattartó személy személyes
adatai rendelkezésre bocsátásához engedéllyel rendelkezik (b) a kapcsolattartó
személyt tájékoztatta a jelen tájékoztató tartalmáról; (c) és Ön naprakészen
tartja és frissíti a megadott kapcsolattartói adatokat.
Az Alapítvány jogos érdeke a személyes
adatok kezelésével kapcsolatban
Jogos érdekek |
Jogos érdek teszt |
Jogviszonnyal
kapcsolatos jogok és kötelezettségek teljesítése |
Alapítványnak jogos érdeke fűződik a tagi jogviszonyból eredő kötelezettségei
teljesítésében, illetve jogosultságai érvényesítése érdekében személyes
adatokat kezelni. Ennek keretében a szerződéssel kapcsolatban szükséges az Alapítványi
tag, megbízottjai, vezető tisztségviselői személyes adatai kezelése. |
Ha
részletesebb információt kér az Alapítvány ezen jogos érdekéről és az
érdekmérlegelés eredményéről, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba az info@health-ness.hu e-mail cím
útján.
Kik férnek hozzá az Ön személyes
adataihoz?
Az Ön
adataihoz Alapítványon belül az Alapító, a Kuratórium tagjai, a Felügyelő Bizottság
és a Tanácsadó testület alapító tagjai férnek hozzá.
Az Alapítványon
kívül a tagok és kapcsolattartóik személyes adatait harmadik felek számára a
következő okok esetén továbbíthatjuk:
·
Emberi Erőforrások Minisztériuma, Innovációs és
Technológiai Minisztérium, Igazságügy Minisztérium részére: ha az Alapítvány jogszabályi konzultációban vesz részt, és Ön a
konzultációval kapcsolatos véleményét a rendelkezésünkre bocsátotta, úgy azt
továbbíthatjuk az előzőekben felsorolt szervezetek részére a konzultáció
lefolytatása céljából.
·
Egyes harmadik személyek részére: Az Alapítvány támogatói és együttműködői, bankok és külső tanácsadók
(pl. ügyvédek, szakértők) részére továbbíthatjuk az Önre vonatkozó személyes
adatokat különösen a kifizetések adminisztrálásához és kifizetéshez, az Önnel
és harmadik személlyel való kommunikációhoz, és a hivatalos megkeresésekre és a
jogi követelésekre történő válaszadás, illetve az ezeknek történő megfelelés,
valamint eseti képviselet és különböző rendezvényeken való Alapítvány nevében
történő részvétel céljából.
· Szolgáltatók: Az Alapítvány belső eljárása támogatása érdekében harmadik fél által
nyújtott szolgáltatásokat használ. Az adott rendszer, illetve szolgáltatás
céljából és az Alapítvány, és a szolgáltató között létrejött megfelelő
adatfeldolgozói szerződés alapján, az ilyen szolgáltatók számára hozzáférhetők
lehetnek a személyes adatok. Így az Ön adatait könyvelési szolgáltatásokat
nyújtó Apex Consulting
(1027 Budapest, Margit krt. 1. II. em. 7.); az e-mail hoszting szolgáltatást biztosító Intronet Kft.
(1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 11. fszt. 2.) és az Alapítvány háttérirodai
szolgáltatásait ellátó Gláser-Katona Zsuzsanna kuratóriumi
elnök (1132 Budapest, Borbély u. 5-7. II/3.) biztosítja.
Meddig őrizzük meg a személyes adatokat?
A személyes adatokat az Alapítvány, illetve az Alapítvány nevében IT
hoszting szolgáltató tárolja, de csupán addig, ameddig arra kötelezettségeink
teljesítése érdekében szükség van, és szigorúan csupán annyi ideig, ami
szükséges azon cél eléréséhez, amely érdekében az adatokat rögzítettük. A
személyes adatok nyilvántartásainkból törlésre, vagy megfelelő anonimizálásra
kerülnek, ha azokra már nincs szükség. Ha Önnel jogviszony áll fenn, a
személyes adatokat a jogviszony időtartama alatt, majd ezt követően a polgári
jogi elévülés időtartamára (azaz 5 évig) megőrizzük. A szerződésekben,
kommunikációban és az üzleti levelekben tárolt személyes adatokra jogszabályban
meghatározott megőrzési követelmények vonatkoznak, amelyek a számviteli
dokumentumokra irányadó legalább nyolc évig terjedő őrzési időt írnak elő. A
személyes adatokhoz való hozzáférés ekkor azonban korlátozott lesz.
Milyen
jogok illeti meg Önt?
A személyes adatok kezelésére, illetve felhasználásra vonatkozó
hozzájárulás bármikor visszavonható. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a
hozzájárulás visszavonását megelőző adatkezelés jogszerűségét. Ön továbbá
érintettként az alábbi jogokkal rendelkezik:
(i) Hozzáférés joga:
Önnek joga van megtudni, hogy rendelkezünk-e Önről személyes adatokkal vagy
sem, és ha igen, akkor Ön felvilágosítást kérhet az Önre vonatkozó személyes
adatokról. Többek között az olyan kérdésekre is kötelezettségünk válaszolni,
hogy miért kezelünk valamely személyes adatot, hogy milyen adatokkal
rendelkezünk és hogy kinek adtunk hozzáférést az adatokhoz. Ez azonban nem egy
abszolút jog, és más személyek érdekei korlátozhatják e hozzáférési jogokat.
(ii) A helyesbítéshez való
jog: Kérésre kötelezettségünk kijavítani a pontatlan személyes adatokat,
vagy ki kell egészítenünk a hiányos személyes adatokat.
(iii) A törléshez való jog („az
elfeledtetéshez való jog”): Meghatározott esetekben az Ön kérésére a
személyes adatokat kötelesek vagyunk törölni.
(iv) Az adatkezelés
korlátozásához való jog: Meghatározott esetekben az Ön kérésére a személyes
adatok felhasználását kötelesek vagyunk korlátozni. Ilyenkor az adatokat csupán
a jogszabályok által meghatározott, korlátozott célokra használhatjuk fel.
(v) Az adathordozhatósághoz
való jog: Ön meghatározott feltételek esetén jogosult arra, hogy személyes
adatait, melyekhez hozzáféréssel rendelkezünk, egy strukturált, általánosan
használt és géppel olvasható formában megkapja, és ezt követően Ön jogosult
arra, hogy az ilyen adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy
ebben Önt meggátolnánk.
(vi) A tiltakozáshoz való jog:
Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével
kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatai kezelése ellen, és
ilyen esetben előfordulhat, hogy nem kezelhetjük tovább az Ön személyes
adatait. Amennyiben Önt megilleti a tiltakozáshoz való jog, és ezen jog
gyakorlása alapos, az Ön személyes adatait nem kezeljük tovább a tiltakozást
érintő célokból. E jog gyakorlása nem jár költségekkel. Ez a jog nem illeti meg Önt, amennyiben a
személyes adatai kezelése szerződéskötést megelőző lépések megtétele, vagy
már megkötött szerződés (így a velünk fennálló tagsági viszony) teljesítése
érdekében szükséges. |
(vii) Panaszhoz való jog: Ön
továbbá panasszal élhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
(1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.) előtt.
Kapcsolatfelvétel
az Alapítvánnyal:
Készségesen szolgáltatunk további információkat vagy válaszolunk a fenti jogok gyakorlására vonatkozó megkeresésére. Az ilyen kérése esetén "ADATVÉDELMI MEGKERESÉS" tárgyban e-mailt küldhet a következő címre: info@health-ness.hu
Utoljára frissítve: 2018. május 24.